Skok na slovník Skok na diskusi Zvýraznění změn Zvýraznění uvozovek Mašínové - hrdinové nebo gauneři?

Vladimír Kapal, 6.8.2010

Zpět Obsah Dále

Milan Paumer - vyznanenaný vrah

Milan Paumer - vyznanenaný vrah

(Jak poznal Milana Paumera Vladimír Kapal)  

Milan Paumer 2007

Před několika lety se Milan Paumer odvážil přijet na besedu do jámy lvové – do Čelákovic, kde stále žije sestra strážmistra Honzátka i jeho dvě děti. Všichni tři se přišli podívat do očí člověku, který byl u toho, když bratři Mašínové podřízli chloroformem omámeného otce dvou dětí.

Nemohu Milanu Paumerovi upřít odvahu. To, co se na něho valilo, bylo jak příval a bylo to pochopitelné, přišli totiž i žijící známí a kamarádi Honzátka, ale také dost lidí, kteří činy skupiny obhajovali. Pravda, všichni obhájci se narodili nejdříve kolem roku 1989.

Po velmi bouřlivé diskuzi, kterou jsem popsal v článku do Polabského TOKU, jsem seděl s Milanem Paumerem více než hodinu a povídal jsem si s ním. Chtěl jsem totiž publikovat i rozhovor. Ten rozhovor nakonec nevyšel, nenapsal jsem ho. A proč? Protože jsem na to, co mi Milan Paumer říkal, chtěl co nejdříve zapomenout, dělalo se mi z toho špatně. Pár příkladů. Na mou otázku, zdali se on a bratři Mašínové někdy cítili vinni, že Mašínův strýc, který jim na své jméno koupil motocykl a s ním pak vyráželi na své akce, dostal doživotí, odpověděl:

„A proč bychom se měli cítit vinni? Byla to válka a on byl oběť, to se stává.“

Zeptal jsem se také proč se nepokusili spáchat atentát na nějakého představitele komunistické moci.

Odpověď zněla, že o tom ani neuvažovali. Jediné co chtěli, bylo získat zbraně, peníze, prostřílet se na západ a vstoupit do amerických jednotek Rangers. 

To se jim nakonec podařilo a všichni tři se, podle slov Paumera, dobrovolně přihlásili do války ve Vietnamu. V řeči jsem se dozvěděl, že se on i bratři Mašínové, kteří jako mladí chlapci dostali v roce 1945 vyznamenání od prezidenta Beneše za pomoc jejich otci při protifašistickém odboji, chtěli dostat do vznikající zvláštní jednotky Československé armády. Podle Milana Paumera ani jeden z nich neprošel testy a do jednotky se nedostali, a tak se rozhodli, že se prostřílí na západ. Paumer mi pak líčil, jak proběhlo přepadení transportu peněz. Pokladník jim peníze již vydal, ale ve voze jel náhodou nějaký milicionář, který chtěl krádeži peněz zabránit, tak ho jeden z Mašínů bodl nožem a zranil, nato probodl i pokladníka, který prý chtěl sáhnout po pistoli. Akce v Čelákovicích pak probíhala tak, že Mašíni vtrhli do služebny SNB, nic netušícího strážmistra omámili chloroformem, svázali do kozelce a šli si pro samopaly a munici. Když odcházeli, policajt se začal probouzet a sténat, a tak ho, svázaného a ještě omámeného, podřízli. Milan Paumer vyprávěl, že on měl za úkol hlídat venku před strážnicí, aby je někdo náhodou nevyrušil. Nesměli existovat svědci. Naštěstí je nikdo nevyrušil. Ptal jsem se, co by dělal, kdyby k němu přišlo malé děcko a začalo by si ho prohlížet, jak to děti u neznámých lidí dělají.

„To by mělo smůlu,“ zněla lakonická odpověď. 

„Mám tomu rozumět tak, že byste třeba šestileté dítě zabil?“ zněla má další otázka.

„Mělo by prostě smůlu,“ opakoval svou prvotní odpověď. 

Na závěr jsem se ho zeptal, kdy on a bratří Mašínové byli v životě nejšťastnější. Prý v době války ve Vietnamu, tam prý mohli zabíjet komunisty ve velkém a moc prý ho mrzelo, že nevypukla třetí světová válka západu s východem, aby mohli přijet s americkou armádou do Československa a tady si to vyřídit s bolševiky.

Po celou dobu mého povídání s Milanem Paumerem jsem se snažil najít v něm aspoň kousek lidství, soucitu, pocitu lásky. Nenašel. Na většinu otázek odpovídal, alespoň mně to tak připadalo, naučenými frázemi, jakmile z role vypadl, zaznívala slova o uctívání násilí, permanentní válce a velice často opakoval slova zabít, zabíjet. Milan Paumer pak vyprávěl další příběh. V době kdy jejich trojku naháněli v NDR vojáci a policisté po prozrazení na jednom malém nádraží, ležel s Paumerem Ctirad Mašín na kraji lesa ve škarpě, byla noc. V tom se na světlejším horizontu objevila postava vojáka. Byl od nich prý na dvě stě metrů. Voják tam jen tak postával a Ctirad prý řekl Paumerovi, aby se díval, jak umí střílet z pistole. A opravdu na jedinou ránu vojáka zastřelil. Paumer se přímo rozplýval Ctiradovým střeleckým uměním. Ten voják byl shodou okolností velitel jednotky.

Pro všechny mladší diskutéry, kteří se do mne jistě pustí jen pár informací. Jsem ročník 1949, syn otce, který v roce 1950 dostal za protistátní činnost Jáchymov s visačkou MUKL, pro ty mladé, znamenalo to: Muž Určený K Likvidaci. Otec přežil, v pětapadesátém ho pustili, ale na následky uranu předčasně zemřel. Duch nenávisti ke komunistickému režimu jsme podědili s bratrem oba dva, byli jsme činní v odporu proti režimu, okusili jsme si i komfort vyšetřovací vazby, bratr i vězení a já nesměl publikovat.

Takže mne nikdo nemůže nařknout z komunistického myšlení, ale i přesto, poté, co jsem hovořil osobně s Milanem Paumerem a poznal ho jako člověka hloupého, necitelného, s výrazným násilnickým aspektem a láskou k zabíjení, nemohu a nechci činy této skupiny schvalovat. Vrah, zůstane vždycky vrahem. A podříznout omámeného a do kozelce svázaného nepřítele i ve válce, by se podle ženevských konvencí z roku 1929 trestalo kulkou ve všech armádách. Nebo by se aspoň mělo (ono se tak většinou neděje). Pokud namísto toho dostanou vyznamenání, svědčí to jedině o morální zvrhlosti těch, kdo je udělují (Topolánek, Vondra).

Stydím se za všechny špinavce, jako (dnes už bývalého) premiéra Topolánka i za Vondru a všechny potentáty, kteří se snaží z vrahů udělat hrdiny. A také za všechny darebáky, kteří Mašíny obdivují. A pokud jich je v Čechách opravdu 15% – stydím se za dost velkou část národa.

Je to můj názor a nehodlám od něho ustupovat.

 © Vladimír Kapal, pátek 6. srpen 2010 20:27 blog.idnes.cz


Co k tomu dodat? Prakticky nic. Ledaže bych to podepsal.  

Pokud mají být jejich činy posuzovány mírovými měřítky, zasluhují si za hromadné vraždy doživotí.

Pokud mají být posuzovány jako válečná (partyzánská) činnost, zasluhují si za válečný zločin kulku u nejbližší zdi.

Medaili jim může dát jen stejný gauner. (Což se i stalo.)

 Václav Semerád

 


Zpět Obsah Dále

Errata:

Dnes se zde mihlo již 264 návštěvníků, Mašínové hrdinové nebo gauneři? četli 7 (1=normal)

Q-2201231838=1854 host=0822 Q-22020418=1826 Q-220117193=2034 Q-22031318=1829 Q-211026045=1029 Q-2409010008=0008

Včera 13 návštěvníků, Mašínové hrdinové nebo gauneři? četli 0


Poslední zdvořilý příspěvek ve Fóru (klikněte si) je od Q-230219: 11/3 v 19:56 na téma Věda: Důkaz paralelního vesmíru? Nacistická mince z roku 2039 v Mexiku vyvolává bizarní teorie https://newstangail24.com/nazi-coin-from-2039-in-mexico-sparks-bizarre-theories

Domů
Statistiky

"Zamysli se!" (komentáře)

Téma=Mašínové-hrdinové

Nahoru!
Knihy, úvahy

  
Pozor!Pozor!  

Jméno(nick):  

Emailová adresa:

 

Další informace:

Nadpis příspěvku 

  Q-2409010008

   

Text příspěvku:   (   povinná pole)       Napiš číslicemi: štyriašedesát = (nejsi robot?)    (12 příspěvků)   po příspěvcích. (důvod skrytí ?)

Smazat za dní(1-9,0=nemaž,-1=dnes) Výběr textu: Jména:

Pozor!Pozor!

Vzkazy všem:

Anonym: Jak pokračovat? Snad není konec? Nabízím se pro jakoukoli (elektronickou práci -- asi je word). Jsem důchodce, kterému budou knihy p. Semeráda velmi chybět. Volím tuto cestu. Adresu p.S. mám, ale dojde mu? Nemáte-li zájem... neodpovídejte. Děkuji Fišera fismil@seznam.cz 04.12.2021 13.50

1 Jméno: honbri  Mašínové - Plně souhlasím s názorem   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 28.04.2015 v 21:28 id: 227525

Mašínové - Plně souhlasím s názorem autora článku (mj. jsem ročník 1946).


2 Jméno: jvv Info: kdo podřeže bezvědomého spoutaného   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 26.07.2012 v 19:42 id: 177398

kdo podřeže bezvědomého spoutaného člověka není jenom vrah ale zbabělý vrah


3 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan 2 VPJVM: Partyzáni kteří vraždili   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 01.03.2012 v 12:49 id: 167951

2 VPJVM: Partyzáni, kteří vraždili nezúčastněné civilisty mimo přímou souvislost s válečnou akcí, jsou Ženevskými dohodami považováni za válečné zločince...


4 Jméno: VPJVM  Norský střelec vraždil civilisty neboť   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 01.03.2012 v 11:20 id: 167947

"Norský střelec vraždil civilisty, neboť se subjektivně cítil ve válce se společností, která se vydala špatným směrem.

Mašínové vraždili civilisty, neboť se subjektivně cítili být ve válce se společností, která se vydala špatným směrem."

Někteří partizáni vraždili civilisty, neboť se subjektivně cítili být ve válce se společností, která se vydala špatným směrem (ke kolaboraci).


5 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 29.02.2012 v 09:45 id: 167932

Pět rozdílů a jedna shoda:

Norský střelec vraždil civilisty, neboť se subjektivně cítil ve válce se společností, která se vydala špatným směrem.

Mašínové vraždili civilisty, neboť se subjektivně cítili být ve válce se společností, která se vydala špatným směrem.

Rozdíly mezi těmito případy:

1. Norové to nazývají terorismus, u nás je to záslužný odboj.

2. Norské oběti oplakává celé Norsko, české oběti nikoho nezajímají, spíš jim to přejí.

3. Norský střelec je označován za nepříčetné monstrum, Mašínové za hrdiny.

4. Norský střelec myslel svůj odboj vážně, Mašínové, sotva se prostříleli na Západ, s bojem proti systému skončili.

5. Norský střelec dostane nejtěžší možný trest, Mašínové státní vyznamenání od ultrapravicové vlády.

Jediná shoda:

Norský střelec i Mašínové řekli, že by to udělali znovu.


6 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan Ne všichni;-)!   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 10.11.2011 v 22:42 id: 167190

Ne všichni!


7 Jméno: Smrtak  Mate pravdu lidi jsou potvory :-(   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 10.11.2011 v 21:55 id: 167189

Mate pravdu lidi jsou potvory


8 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan To že Mašíny považuji za grázly   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 10.11.2011 v 21:46 id: 167188

To, že Mašíny považuji za grázly, ještě neznamená, že by komunisti nebyli totéž v červeném!


9 Jméno: bolšoun  Správně mě je taky špatně z tý   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 10.11.2011 v 19:26 id: 167187

Správně, mě je taky špatně z tý kapitalistický pakáže jako je Vondra, Nečas a Marvanová. Ale vstanou noví bojovníci. Kupředu levá, soudruzi!


10 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan @Lpic/americane/americane-006@JNějak jsme   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 12.08.2010 v 14:08 id: 164279

Nějak jsme si odvykli odlišovat hrdiny od grázlů. O skutečných hrdinech se dnes zásadně nemluví (kdo znáte např. jmého Kukal?), takže se skoro zdá, že třetí odboj neměl hrdiny žádné. Ale dělat kvůli tomu hrdiny z kdejakého obyčejného vraha? To považuji za sprosťárnu, hrubě urážející skutečné hrdiny.

Klíčové pro mě je, že

a) Mašíni neplánovali žádné akce proti komunistům. Šli jen po penězích a zbraních, přesně jako mafiáni v Chicagu. Byl proto Al Capone a jeho boys bojovníci za svobodu? Neřekl bych, taky jim šlo jen o prachy.

b) Nebrat zajatce se i ve válce! (i podle Ženevských konvencí!) počítalo za válečný zločin, za který šel dopadený ke zdi. Procházelo to vždycky (a dodnes) jen vítězům (viz obrázek současných válečných zločinců z Iráku 2003), což neznamená, že by to přestal být zločin. Podříznout bezbranného zajatce se tedy nedá omlouvat bojem proti komunismu. I kdyby šlo o boj, zůstal by to pořád válečný zločin, který se prostě nedá oslavovat, ale odsoudit a případně i trestat!

c) Vraždit děti není nikdy ctnost. Přiznat záměr vraždit děti rovná se odhalit vlastní grázlovinu. To se taky žádnou pitomou demagogií okecat nedá. Stejně jako vraždění ne-komunistů (hasičů apod.).

Mašíni šli jen po penězích a po zbraních, které shodou okolností mohli získat jen u komunistů. Vrah Mrázek šel po ženských a protože byl houžvička a neměl sílu na to, aby je znásilnil, znásilňoval je zastřelené (říkal tomu cynicky dostat ženu výstřelem). Spartakiádní vrah ženy také znásilňoval, ale zabíjel je, aby ho neprozradily (jako Mašíni toho spoutaného). Byl proto každý vrah (Mašíni, Mrázek nebo Spartakiádní) udatný bojovník proti komunismu? Rozhodně ne! (A co na to neznámý vojín?)

Budiž jim tedy peklo dost horké!


11 Jméno: Jaxx  Opsáno z   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 12.08.2010 v 08:56 id: 164278

Opsáno z http://paratdnes.wz.cz/2010/08/Kazdy-kdo-strilel-na-Hitlerovy-gestapacky-vojacky-je-sprosty-vrah.html

 

Každý, kdo střílel na Hitlerovy gestapáčky - vojáčky - je sprostý vrah

Chudáčci byli o své ctnosti přesvědčeni, věřili panu a vůdci Hitlerovi a sprostí vrazi z řad civilních občanů do nich klidně mezi léty 1939 až 1945 stříleli. Přitom v řadách poctivých gestapáčků byli účetní, lékaři, právníci, sedláci či vrátní. Odsuďme proto všechny vrahy, kteří do slušných mužů od gestapa stříleli. Prostě byli to vrazi a gestapo chtělo pouze klid na práci a pořádek...

 

Každý, kdo střílel na Stalinovy bolševiky - komunisty - je sprostý vrah

Chudáčci byli o své ctnosti přesvědčeni, věřili soudruhu a vůdci Stalinovi a sprostí vrazi z řad civilních občanů do nich klidně mezi léty 1948 až 1955 stříleli. Přitom v řadách poctivých bolševíčků byli účetní, lékaři, právníci, sedláci či vrátní. Odsuďme proto všechny vrahy, kteří do slušných mužů od komunistů stříleli. Prostě byli to vrazi a komunisté chtěli pouze klid na práci a pořádek...

 

Vždyť ti účetní, lékaři a další komunisti (gestapáci) to mysleli tak dobře. Tak to je ta paralela!

 

Vážený pane Milane Paumere

budiž Vám země lehká.


12 Jméno: VlastimilČech  Byl to čarostřelec... pistolí na 200m :-)   KnihaTéma: Mašínové-hrdinové 10.08.2010 v 17:19 id: 164277

Byl to čarostřelec... pistolí na 200m

jo, a v úkrytu se prozrazuje zbytečnou střelbou... no a taky rakouští vojáci pochodovali přes Pijávu a dýchali lufama svých pušek... A kapitán Klos byl neprůstřelný... Po válce ve Vietnamu bojovala francouzská armáda (resp. cizinecká legie)... a ne US Army


Komentáře

Víc komentářů tu není.

Začátek


27.05.2021 09:56