1
Jméno:
jaxx
Info:
pro změnu správce sítě
Vážení přátelé prosím o pomoc. Do Téma:
Scifi
10.01.2020 v 20:39 id: 1328319
Vážení přátelé, prosím o pomoc. Do chystané knížky potřebuju nějaké informace, co nejvíc různorodé. Obracím se proto na vás s otázkou:
""Která skladba či melodie vás nejvíc citově zasáhla?" "
Přidám k tomu (spoil er ) , ať víte, o co jde...
2
Jméno:
SW
Info:
Václav Semerád, Vesničan
Objevil jsem na jednom záložním CD Téma:
Scifi-přednášky
19.10.2019 v 22:18 id: 1322025
Objevil jsem na jednom záložním CD obrázky z Avalconu 2004 v Chotěboři. Bylo v nich 6 obrázků z přednášky "Málo známé vlastnosti vody" - bez obrázků tomu někteří prostě nevěří (proto jsem to také předváděl přímo na místě). Přidal jsem tyto obrázky k přednášce.
3
Jméno:
Dyx
Info:
novy namet na scifi-realitu?
zdravim vespolek vsechny autory i ctenare Téma:
Scifi-přednášky
12.10.2016 v 22:13 id: 1227943
zdravim vespolek vsechny autory i ctenare,
nebyl jsem tu delsi dobu, takze mam toho hromadu co dohanet ve cteni
Kdyby nekdo hledal inspiraci a namet pro dalsi pribeh, napriklad toto by mohlo byt zajimave: http://1url.cz/xtNII
4
Jméno:
SW
Info:
Václav Semerád, vesničan
2 Čech: Totéž mě napadlo už v roce 1951 Téma:
Scifi
31.05.2009 v 18:47 id: 156638
2 Čech: Totéž mě napadlo už v roce 1951, když jsem byl velký malý fanda do verneovek. Proč je trápila ztráta nosného plynu, když si vodík vyráběli a nesmyslně spalovali? Otravoval jsem s tím učitele (=tátu) a dozvěděl jsem se, že Verne byl sice velký propagátor techniky, ale fyzik rozhodně nebyl, měl tam těch trapasů víc. Nicméně jsme si některé jeho nápady prověřili. Například plovoucí ostrov měly tvořit velké železné kesony obrácené dnem vzhůru a dole otevřené, což mi tenkrát nehrálo, vždyť do nich voda mohla odspodu naprosto nerušeně. Táta mi to ukázal na plechovce, kterou dnem vzhůru strkal silou do umyvadla. Plechovka se nejen drala nahoru, ale vzduch do ní vodu nepustil. Později jsem postavil maketu plovoucího ostrova z velkých plechovek od okurek ze skládky za jídelnou (objem 5l a nosnost skoro 5kg), přibitých pomocí gumových podložek, které hřebíky těsnily, na obdélníkovou desku z prken. Fakt je, že čtyřicet plechovek (5x8) nás tři kamarády uneslo v pohodě a dřevo za to nemohlo, neboť bylo nad vodou. Verne tedy nebyl technik, ale zřejmě své nápady (na rozdíl od mnoha scifi autorů) aspoň občas s někým konzultoval.
5
Jméno:
VlastimilČech
Info:
otevřený plamen
No jo pane Jaxx... ale co by v Téma:
Scifi
30.05.2009 v 23:19 id: 156616
No jo, pane Jaxx... ale co by v bezkyslíkaté atmosféře hořelo? Teoreticky byste mohl vyhřívat ten vodík třeba nějakou chemickou reakci tvořící plamen s tím, že by obě látky balon nesl... kyslík byste do vodíkové balonu asi neriskoval vypouštět ... nejtřeskutější reakce by asi byla cesium + fluor, ovšem obě látky s vodíkem bouřlivě reagují... nevím... ve svém příspěvku jsem narážel na "5 neděl v baloně"... už jako chlapce mě ovšem překvapilo, proč při ztrátě plynu cestovatelé horlivě vyráběli vodík, který usilovně spalovali za účelem ohřátí zbytku plynu, místo toho, aby si vyrobeným vodíkem přisplasklý balon prostě dofoukli...Ta knižka na mě, jako chlapce, udělala veliký dojem... bál jsem se, že jim ten aparát vybouchne... bál jsem se, že je sežerou lidožrouti... ta scéna, jak Čerňoch žral ruku jiného Černocha... fuj!... dokonce jsem tehdy vymýšlel jak ba se dalo ten balon ovládat bez toho ohně pod vodíkovou náplní... Když měli v sobě vlastně dva balony, stačilo by, aby ten vnitřní byl tak trochu splasklý... a když by chtěli klesnou, tož by do něho nafoukali nějakým měchem vzduch, tím by jednak přibylo váhy, jednak by se stlačil vodík v tom vnějším balonu, klesl by jeho objem a snížil by se vztlak... byl jsem dost hrdý na to řešení... pak jsem si ale uvědomil, že je to jenom sci-fi... ...
Tryskové auto pro jiné než nejvyšší rychlosti je technicko fysikální hloupost - a to pro všechny časy!
Debata o budoucí dopravě by mohla být zajímavá, pokud ji někdo rozpoutá, rád se připojím. Stejně tak by mohla být zajímavá debata o budoucím bydlení, taky bych se přidal... ovšem mezi námi, úplně mě nadchnula myšlenka těch kokonů na stromech!!! to je bomba, nic podobného jsem v jiné sci-fi nečetl...
6
Jméno:
SW
Info:
Václav Semerád, vesničan
Jedna moje scifi (Sišak) pojednávala o Téma:
Scifi
30.05.2009 v 17:20 id: 156607
Jedna moje scifi (Sišak) pojednávala o průzkumu Venuše pomocí modulu, neseného balónem. Nosným plynem byl naopak kyslík, měl být přečerpán zpět a po přečištění využit pro dýchání. Hlavním námětem bylo, že jedině na vysokých horách se dá najít prostředí ne dost vražedné, aby to lidé přežili (asi jako kdyby Marťané mohli přistát jen na vrcholcích Himalájí, jinde by pro ně bylo vražedné horko). Jenže balon havaroval a zbytek posádky se vrátil jen díky tomu, že tam našli jiné, naštěstí technicky lépe vybavené trosečníky z mezihvězdné lodi z Tau Ceti, kteří si vybrali nesprávnou planetu a na Zem se dostali až po generální opravě své poškozené lodi - přitom na Zem dovezou i pozemské trosečníky. No, je to už dávno.
7
Jméno:
jaxx
2 VlastimilČech: Balón plněný vodíkem Téma:
Scifi
30.05.2009 v 15:00 id: 156602
2 VlastimilČech: Balón plněný vodíkem lze ohřívat otevřeným plamenem v bezkyslíkatých atmosférách. Ideální na prozkoumávání Jupitera.
8
Jméno:
SW
Nějakej syčák hacknul (=totálně smazal) Téma:
Scifi
16.10.2006 v 19:57 id: 36416
Nějakej syčák hacknul (=totálně smazal) spřátelenou stránku Chroniclers of Apocalypse (viz hlavní stránka, Spřátelené stránky ). Přejme tomu idiotovi rozbitou hubu, libovolným způsobem, nejlépe pádem ze schodů. Jakékoliv vandalství (=zbytečné ničení) je hrubá neúcta k práci druhých, na jakou se tihle pitomečci sami nikdy nezmohou.
9
Jméno:
WDRat
Info:
www.chroniclers.goo.cz
Začínám mít pocit že sci-fi film a Téma:
Scifi
03.06.2006 v 20:41 id: 23245
Začínám mít pocit, že sci-fi film a fanatsy film nabírá druhý dech. Obvzlášť v post-apokalyptickém filmu, kdy s evyrojily v 80. a na začátku 90 let desítky post-apo. filmů. Získává ten poct proto, že se moje stránky jenom hemží takovými novinakmi. Myslíte si to samé? Budete s eto zlepšovat? Na jakou až uroveň? Dočkáme se sci-fi TV, když už máme rádio?
10
Jméno:
WDRat
Jestli máte zájem o nějaké kratší Téma:
Scifi
12.05.2006 v 17:19 id: 22113
Jestli máte zájem o nějaké kratší sci-fi filmečky, můžete s emrknout sem: http://www.chroniclers.goo.cz/?page=ostatni/kaktusshow/show
11
Jméno:
WDRat
Info:
http://www.chroniclers.wz.cz/
Jejich počet stoupá to je pravda.. Ale Téma:
Scifi
05.04.2006 v 14:31 id: 20977
Jejich počet stoupá to je pravda.. Ale počet fanoušků pos-apa snad taky četli jste někdo Veniss Underground? http://apocalypse.xf.cz/viewtopic.php?t=176&sid=9d0e2e448777a0561dedf83e1b704efc ? Díky našemu přispěvateli na fóru jsme se vrhl do čtení a jsem unešen.
12
Jméno:
Bodkin
2 SW: Máš pravdu mě zo jen tak přišlo. Téma:
Scifi
05.04.2006 v 12:45 id: 20969
2 SW: Máš pravdu, mě zo jen tak přišlo. Nezbýva tedy než doufat, že opravdu klesat nezačnou...
13
Jméno:
SW
2 Bodkin: Nepsal jsem že počet Téma:
Scifi
05.04.2006 v 08:33 id: 20962
2 Bodkin: Nepsal jsem, že počet univerzálních čtenářů klesá! Jen jsou méně vidět. Nepořádají specializované cony, ani znalostní soutěže zaměřené výhradně na jedno téma, jako ti jednostranní. Asi na to nemají čas...
14
Jméno:
Bodkin
2 SW: To by mě zajímalo čím to je že Téma:
Scifi
05.04.2006 v 01:16 id: 20961
2 SW: To by mě zajímalo, čím to je, že počet univerálních čtenářů klesá. Vždyť není problém sledovat vícero seriálů či literárních autorů, aniž bych měl výhrady proti dalším. Můžu se dívat na SG i na SW o ST ani nemluvě. Nemám problém přijmout a vstřebat jejich atmosféru a myšlenky, aniž by vzájemně kolidovali. A když k tomu přihodím ještě RD, HP a zmíněného LOTRa, pak vznikne takový guláš, že by se z něj nejeden Fan zbl... A většinu autorů zde zmíněných jsem také četl a stále mám chuť číst nové a nové knihy různých autorů jejichž styly jsou neroztodivnějšího charakteru. A vždy když přečtu něco nevého, co se mi líbí a je to dobré, přihodím to k mému dosavadnímu scóre. Tak proč vznikají jen jednostraně zaměření jedinci? Snaží se snad zachovávat pózu nebo vliv společnosti, která právě ty jednotlivé výplody konzumuje? Nebo si lidé myslí, že jim ke štěstí stačí jen jedna cesta a ty ostatní jsou automaticky špatné. Avokuje mi to scénu z jednoho dílu South Parku. Chlapci se podívali na Pána Prstenů a začali si na něj hrát. Oděli se do stylových kostýmů, začali plnit důležitý úkol (pravda panové Stone a Parker byly poněkud svý) a když procházeli kolem skupinky děti v černých hábitech, hrajících si na HP, došlo mezi nimi k slovnímu útoku, kvůli řekněme vzoru, který si vybrali. Je to proto snad dětinskost nebo omezenost, která zužuje cestu jenž si zvolí? BTW - Omlouvám se že jsem naprosto utekl od původního tématu, ale byl jsem zvyklán Tvým minulým příspěvkem, který mě k tomuto dohnal
15
Jméno:
SW
Fanoušci... to bude problém. Téma:
Scifi
04.04.2006 v 23:40 id: 20959
Fanoušci... to bude problém. Univerzálního fanouška, který čte všechno a není zaměřený jednostranně, těžko najdeš. Zato je spousta klubů, vyznávajících jednu jedinou věc (ST, SW, SG, RD, Duna, ale i LOTR a HP). Pořádají soutěže o to, kdo zná nejvíc detailů. Pohrdají ostatními knihami, dokonce i ze stejného žánru, přitom je málokdo vůbec četl. IMHO je to chyba, ale s tím nic nenadělám. Kdysi jsem tvrdil, že znám ze sci-fi všechno co v Čechách vyšlo. Dnes je toho moc, všechno se stihnout nedá, ale omezovat se na jedno jediné? Taky chyba. Řekl bych ale, že ti univerzální fandové existují dál, jen se tolik nesdružují do fan-klubů. Nemají na to čas, místo toho čtou.
16
Jméno:
Bodkin
2 SW: Samotřejmě máš pravdu ale já Téma:
Scifi
04.04.2006 v 22:43 id: 20955
2 SW: Samotřejmě máš pravdu, ale já myslel především na něco jiného. Především o nedostatek pořádných fanoušků. Zajdeš za nějakým scifistou, začneš se s ním bavit a reaguje na ST, SW nebo SG (nádherné zkratky), nějaké to klasické literární scifi nebo třeba i LOTRa (i když je to fantasy). Ale zkusíš nějaké méně známé PostApo a je ticho. DT ještě jakš takš, ale třeba o něčem novějším nemají ani potuchy. Díla Tebou jmenovaná jim nic neříkají, i když patří do scifi škatulky.
17
Jméno:
SW
Vytáhl jsem historické kousky aby bylo Téma:
Scifi
04.04.2006 v 22:36 id: 20954
Vytáhl jsem historické kousky, aby bylo vidět, jak hluboké kořeny to má. Ale jsou tady i novější české kousky. Co takhle Neff?
18
Jméno:
WDRat
Info:
http://www.chroniclers.wz.cz/
2 SW: Proč takové historické kousky? :DDD Téma:
Scifi
04.04.2006 v 22:25 id: 20953
2 SW: Proč takové historické kousky? :DDD I v současné době vycházejí skvělé věci, od současných autorů. Za všechny jemnujme Veniss Underground, Archivář (to fakt žeru), Železný sen... Ať si říká kdo chce co chce, železný sen je legenda! To mi nikdo nevezme, Postapo Mein Kampf! :DDD http://www.chroniclers.wz.cz/novinky.php?page=knihy/irondream
No a teď nedávno vydané Armagedony http://www.chroniclers.wz.cz/novinky.php?page=knihy/armagedony Nicméně faktem zůstává, že jenom díky komunitě hráčů se Post-apo. sci-fi drží při životě u nás. Nebýt jí, tak je u pusto jak... :DDD ... jak na poušti.
19
Jméno:
SW
2 Bodkin: PostApo je prostě sub-žánr Téma:
Scifi
04.04.2006 v 22:18 id: 20952
2 Bodkin: PostApo je prostě sub-žánr sci-fi a jako takové má své nesmrtelné pomníky (Den Trifidů, Malevil, Raduga), ale také spoustu škváru. Jako všechno. Když odfiltruješ příšernosti, tak opravdu kvalitních knih zas tolik není. Ale to je přece normální. Nejen ve sci-fi, všude. Na jednu kvalitní věc připadá spousta braku. Taky nemám rád bezduché střílečky, ačkoliv když se chci odreagovat, taky vytáhnu starou hru DOOM. Ale jako kniha by to byl hrozný škvár. Kdo se zaměří jen na PostApo, bude mít možná dojem, že je ho málo. V porovnání s tunami bláta možná ano, ale jakmile budeš porovnávat jen to lepší s jinými lepšími, málo ho nebude. Můžeme začít u Verna: Zmazek nad zmatek. Přidám Wellse: Válka světů, Válka ve vzduchu, Stroj času. Tři velice kvalitní sci-fi s prvky post-apo. Kdo četl Strugacké: Ničivá vlna? Bylo toho dost, jen hledat. Nakonec sem můžeme připočíst i Čapkovu Továrnu na Absolutno nebo Válku s mloky, ne?
Komentáře
Začátek